Konsument Storuman

För dig som bor i Storumans kommun, Åsele kommun och Lycksele kommun.

Konsumentrådgivningen i Storuman ger dig som konsument försköpsrådgivning, förebyggande konsumentrådgivning och hjälp till självhjälp vid reklamationer. Konsumentvägledningen hjälper dig som bor i Storuman, Lycksele och Åsele kommuner. Norska medborgare hänvisas till Hallå konsument/ECC.

Våra tjänster

  • Hjälper till att tolka avtal etc
  • Kan hjälpa till med anmälan till ARN
  • Hjälper till i samband med privatköp
  • Informerar företagare om konsumentfrågor
  • Ger konsumenter vägledning i frågor om köp av varor och tjänster

Kontaktuppgifter

Besöksadress

Blå vägen 242
92381 STORUMAN

Besökstider

Endast bokade tider så att konsumenten säkert får träffa konsumentvägledaren.

Telefon:

0951-14261

Telefontider:

Måndag till fredag 08,00-16,00

Postadress:

Blå vägen 242
92381 STORUMAN

Vad är kommunal konsumentvägledning?

Många kommuner erbjuder sina invånare konsumentvägledning och kan ge ett mer personligt stöd än den nationella vägledningen samt vid behov erbjuda fysiska möten. Det är särskilt viktigt för konsumenter med särskilda behov, till exempel för personer med funktionsnedsättning eller språksvårigheter.

Frågorna kan handla om hjälp med att reklamera en vara eller en tjänst och information om vilka rättigheter och skyldigheter konsumenten har. Ibland hjälper konsumentvägledarna till att tolka avtal och kan i vissa fall även medla mellan konsument och företag.

Utöver kommunal konsumentvägledning och Konsumentverkets nationella vägledning finns det flera olika organisationer som hjälper konsumenter med oberoende fakta och vägledning.

Bor du i en annan kommun

Ange ort eller gatuadress för att hitta konsumentvägledning i din kommun. Bor du i Stockholms stad anger du stadsdel eller gatuadress.